И ове школске године у матичној школи и у ИО Бачевци се реализује пројекат „Обогаћен једносменски рад“. Овим пројектом је предвиђено да ученици након завршених редовних часова преко одређених активности уче и креативно испуњавају време. Ове активности предлаже школа и уско су повезане са процесом васпитања.
Прeдност обогаћеног једносменског рада јe што сe програми прилагођавају потрeбама учeника, са могућношћу да их школа коригује у зависности од интeрeсовања, али и процeнe сврсисходности и успeшности рeализацијe програма. Ученици ће након завршених часова, уз подршку учитеља, вршњака или старијих ученика, моћи да ураде домаће задатке, да се баве спортом, креативним активностима и начинима учења, да вежбају социјалне вештине и чувају здравље.
Ученици који су обухваћени прокетним активностима су:
Матична школа – ученици 3. и 4. разреда
- ИО Бачевци – ученици од 1. до 4. разреда
ОПИС АКТИВНОСТИ
- израда домаћих задатака
- организација процеса учења
- активно конструисање знања, селектовање битног од небитног
- ефикасно коришћење различитих стратегија учења
- решавање проблема
- развијање логичког мишљења
- вршњачка едукација
- формулисање кључних појмова (подвлачење, писање сажетака-резимеа)
- формулисање питања, задатака у вези са ученим градивом
Подизање нивоа знања ученика о важним личностима, догађајима, појавама и процесима који су у вези са историјом људског друштва у целини и средине у којој живе, породичном историјом и природним ресурсима. Развијећемо компетенције сарадње и односа према природном окружењу.
Уочавање проблема у непосредном окружењу, дефинисање теме, циљева и начина рада, реализација и евалуација пројекта.
- Подстицање вештина успешне комуникације са: вршњацима, родитељима, наставницима и осталим људима из непосредног окружења.
- Правила успешне комуникације, уважавање потреба других, јасно изражавање мисли, емоција, ставова
- Упознавање стилова поступања у конфликтима: корњача, плишани меда, ајкула, делфин, лисица.
- Упознавање са правилима ненасилне комуникације и језиком позитивне акције и увежбавање на конкретним примерим из школске праксе.
Стицање техничких, тактичких и теоретских знања у одбојци – стоном тенису, и другим спортским активностима, задовољење потребе ученика за кретањем, стварање трајне навике да се физичко вежбање угради у свакодневни живот и културу живљења. Користи елементе технике у игри, примењује основна правила у игри, учествује на такмичењима…
Развијање логичко-комбинаторних и креативних способности ученика, апстрактог мишљења, закључивања, посматрања, опажања и анализирања.
Развијање сарадње, уважавање других, прихватање пораза, поштовање правила игре.